If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
има ли развитие по проблема тръгна ли хубавицата или още е на системи ?
Еххххх, седи ми в гаража и само си я гледам...
Ще сменям кутията май. Чакам я.
Като сваля мойта ще я отворим и ще пиша кво е било. Предполагам че най-малко синхронизатора на първа/втора е свършил. А май и лагер има заминал.
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Мисля го много сериозно даже. Може и от 1,4ТС, тя пак е по-дълга - 1:0,919. На 2,0ТС е 1:0,946. На ТД е 1:0,794, тука вече е по-голяма разликата.
Зависи вече какво ще излезе.
E, aко някой има двойка колела за 5-a, няма да му откажа
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Намерих перфектна 5-а от типо, но не съм 100% сигурен дали ще стане. Иначе като предавателно число е или 1:0,83 или 1:0,85. Според мен това е по-добрия вариант от ТД. Стига да станат колелата
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
изобщо на 1.4 не става като за тебе, но 1:0.85 е добре, все пак, ако си намеря от ТД мисля, че е най-добия вариант. Малко ще ти падне динамиката когато караш със 110-120, но пък ще си към 2800об/мин. Което с лекинко поддържана газ ще ти даде сериозна икономия, да не говорим, че е имаш сила във по-високите скорости като примерно 140.....
Аз с моята пета от купе и предавателно число 1:0.89 и разликата е..... неусетна. Според мен си е необходима по-голяма разлика, за да има смисъл. Темата тук
Кутията е вече долу. Има още една и половина за части
В събота заминава на майстор и като я отворим ще пиша какво и е станало.
За заинтересованите вече мога да опиша как се сваля кутия. Гадна работа е.
Вече има и допълнителни проблеми, които излизат наяве когато паднат половината части. Първият е, че е протекъл семерингът на коляновия вал и ще трябва да го сменя. Второ носачи на 3000 км вече са аут. Ще пробвам да сменя само тампоните, щот шарнирите са ОК. Некой галфон е скъсал 2 шпилки на кутията (сигурно когато са правили картера) и е опитвал да поправя тампона който държи генерацията със силикон ?!? Та ще пробвам да го намеря и да го сменям. Биалетки за смяна. Гарнитури на колекторите за смяна. Сигурно съм пропуснал и още нещо.
Единственото хубаво засега е, че поне съединителя е ОК и си е VALEO. Даже май е оригиналния. А и повечето от болтовете никога не бяха развивани, така че май ще дойде количката да е на реалните километри.
След близо 2 месеца престой, в петък благополучно я изправихме на колела
Какви се оказаха проблемите в кутията:
- счупен синхронизатор 1-а/2-а;
- счупен фиксатор;
- като следствие - вилката за превключването е станала на краставица от постоянните напъни и втора не е влизала докрай;
- проблем с паразитния вал за задна.
Като допълнение смених и съединителя, щото стария нямаше много живот в него. Смених също и биалетките, тампони носач, семеринга на коляновия вал и тапите на балансиращите валове.
Равносметката:
- скоростна кутия втора у-ба - 150лв. (Да е жив и здрав Емо - Phoenix)
- Ревизия на кутията (общо взето от 3 направихме 1) и труд на майстора - 60лв.
- 2л масло TUTELA ZC 75 - 36лв
- семеринг колянов вал - 37лв с отстъпката
- тапи балансиращи валове (бяха протекли) - 20лв
- съединител комплект ВАЛЕО - 260 лв с отстъпката
- биалетки MOOG - 30лв с отстъпката
- тампони ляв носач MOOG - 40лв с отстъпката
Общо: 633лв
Освен ремонта на скоростната кутия, всички останали манипулации направихме в гаража
Специално искам да благодаря на колегите Majed_146 и mitaka_71, без чиято помощ нямаше да се справя.
Сега съединителят мек на перце, а скоростите влизат с два пръста. Да чукам на дърво, засега всичко е ток.
Сложих и по-дълга 5-а, с предавателно число 0,85. Първите ми впечатления са че двигателят работи доста по-разтоварено на висока скорост, а в същото време си има достатъчно тяга (с чипа естествено). Днес вдигах 150км/ч и бях с около 4000 оборота. При нормално каране около 100-110 съм с около 2500-2700. Като покарам повече ще се види как е и като разход.
Надявам се не съм ви отегчил с дългите ми писаници, но мисля че е добре да се знае какво беше, а и искам да споделя радостта си че отново съм с моята красавица .
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Comment